logo

Wyciskanie sztangi zza głowy

W tym ćwiczeniu chodzi o trening tylnej części barków. Wyciskanie zza głowy jest nieco łatwiejsze niż wyciskanie sztangi z przodu. Przed wykonaniem tego ćwiczenia zaleca się lekka rozgrzewkę. Dobrym pomysłem będą lekkie ćwiczenia rozciągające, które wykonywać można na przykład za pomocą hantli. Ławkę ustawiamy dokładnie tak samo jak podczas wyciskania sztangi z przed głowy. Mianowicie powinna być ona ustawiona oczywiście pod kątem prostym, tak samo jak proste powinny być plecy podczas wykonywania tego ćwiczenia. Sztangę opuszcza się w taki sposób, aby ramiona były pod kątem prostym. Należy uważać aby nie uderzyć się przy wykonywaniu tego ćwiczenia w kark. Może być to nieco bolesne. Podczas ćwiczenia, dla ułatwienia można nieco odchylić głową do przodu. Pomaga to w prawidłowym wykonywaniu tego ćwiczenia. Co ciekawe w taki sposób można wyciskać stosunkowo duże ciężary, o ile wykonuje się to ćwiczenie prawidłowo.

 

konta bankowe ranking

 

Aby kontrolować ruch sztangi powinno się wykonywać taki trening przed lustrem. Zaleca się też stosowanie zaczepów, które zabezpieczać będą ciężary podczas wykonywania tego ćwiczenia. Utrzymanie sztangi jest dosyć trudne przy wykonywaniu takiego wyciskania. Jeśli nie mamy do dyspozycji suwnicy to należy odpowiednio ustawić sobie specjalne stojaki, dzięki którym możliwe będzie wykonywanie tego ćwiczenia. Stojaki powinny być ustabilizowane. W tym celu można oczywiście wykorzystać ciężarki, najlepiej 20 kilogramowe. Obciążenie w przypadku tego ćwiczenia powinno być zwiększane dosyć powoli. Najważniejsza jest tutaj technika, nie jest to też ćwiczenie typowo siłowe. Możliwe jest wykonywanie takiego ćwiczenia na specjalnie przystosowanej do tego maszynie, ale w przeciwieństwie do sztangi takiej maszyny nie znajdziemy na każdej siłowni.



Możliwość komentowania jest wyłączona.

YOU MAY LIKE

Dietetyk kraków brzeziny